Vyřizování stížností v ÚLZ
Stížnost na postup Ústavu leteckého zdravotnictví - Praha (dále jen ÚLZ) při poskytování zdravotních služeb anebo při činnosti související se zdravotními službami (zákon č. 372/2011 Sb. o zdravotních službách a podmínkách jejich poskytování)
Stížnost je oprávněn podat:
- pacient,
- zákonný zástupce nebo opatrovník pacienta,
- osoba blízká v případě, že pacient tak nemůže učinit s ohledem na svůj zdravotní stav nebo pokud zemřel, osoba zmocněná pacientem při doložení písemné plné moci.
Z obsahu stížnosti musí být zřejmé:
- že je určena ÚLZ,
- kdo ji podává - v případě fyzické osoby: jméno, příjmení, datum narození, bydliště; v případě právnické osoby: název, sídlo, IČ; v případě, že se nejedná o pacienta, musí být ze stížnosti rovněž zřejmý vztah k pacientovi pro posouzení, zda se jedná o osobu oprávněnou k podání stížnosti,
- které věci se týká (např. označení situace, skutečnosti či osoby, proti níž stížnost směřuje),
- co se navrhuje nebo čeho se stěžovatel domáhá.
Stížnost musí být podána a podepsána oprávněnou osobou; v případě podání stížnosti v zastoupení musí stížnost obsahovat písemnou plnou moc opravňující zástupce k jednání ve věci stížnosti.
Pokud podání nemá výše uvedené náležitosti stížnosti, není srozumitelné nebo je nečitelné nebo je pro šetření stížnosti nezbytné doplnit údaje, je stěžovatel vyzván k jejímu doplnění. V případě, že stěžovatel neposkytne součinnost a požadované údaje nedoplní, není ULZ povinen přistoupit k vyřízení stížnosti, o čemž je ULZ v rámci žádosti o doplnění podání povinen stěžovatele informovat.
Stížnost adresovaná na jméno zaměstnance se považuje za stížnost podanou ULZ.
O šetření anonymního podání rozhodne ředitel ULZ dle jeho závažnosti.
Formy stížnosti:
Stížnost může být podána:
- ústně - při osobním kontaktu či telefonicky. Ústní stížnost podanou při osobním jednání zaznamená přijímající zaměstnanec do F_ULZ_028 Záznam o podání stížnosti. Protokol podepíše stěžovatel a přijímající zaměstnanec. Originál Protokolu předá zaměstnanec sekretariátu ULZ a kopii předá stěžovateli.
Telefonická podání musí být doplněna písemným podáním stěžovatele, na což je stěžovatel upozorněn a vyzván k osobnímu jednání nebo k doručení stížnosti v písemné formě s tím, že bez písemného doplnění nebude jeho podání evidováno jako stížnost, ale se sdělenými informacemi bude nakládáno jako s podnětem, který může vést ke zlepšení kvality.
- písemně
-
prostřednictvím provozovatele poštovních služeb na adresu:
Ústav leteckého zdavotnictví Praha
Generála Píky 1
Praha 6 Dejvice -
osobním doručením
-
elektronickou poštou na This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.
-
Lhůty řešení stížností:
ULZ je povinen vyřídit písemně stížnost do 30 dnů ode dne jejího obdržení. Tato lhůta může být odůvodněně prodloužena o dalších 30 dnů.
Jde-li o stížnost, k jejímuž vyřízení je ULZ nepříslušný, je povinen ji do 5 dnů ode dne jejího obdržení prokazatelně postoupit věcně příslušnému subjektu. O prodloužení lhůty a postoupení stížnosti je ULZ povinen informovat stěžovatele.
Appointments
Pro pacienty
Main contacts
Reception
telephone: | +420 973 21 24 55 |
---|---|
Fax: | +420 224 31 19 34 |
e-mail: | This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it. |