Práva a povinnosti pacienta

Práva pacienta

Každý pacient má právo na poskytování zdravotních služeb na náležité odborné úrovni, tedy dle pravidel vědy a uznávaných medicínských postupů, přičemž musí být respektována individualita pacienta.

  • Právo na svobodnou volbu poskytovatele oprávněného k poskytnutí zdravotních služeb, které odpovídají zdravotním potřebám pacienta.
  • Právo na důstojné zacházení, ohleduplnost, úctu, respektování soukromí.
  • Právo pacientů a jejich blízkých podílet se na rozhodování o poskytování zdravotní péče
  • Právo na nepřetržitou přítomnost zákonného zástupce, nebo osoby určené zákonným zástupcem, pěstouna nebo jiné osoby, do jejíž péče byl pacient na základě rozhodnutí soudu nebo jiného orgánu svěřen, je-li nezletilou osobou.
  • Právo na nepřetržitou přítomnost zákonného zástupce, popřípadě osoby určené zákonným zástupcem, je-li osobou zbavenou způsobilosti k právním úkonům, nebo osobou s omezenou způsobilostí k právním úkonům tak, že není způsobilá posoudit poskytnutí zdravotních služeb, popřípadě důsledky jejich poskytnutí.
  • Právo na přítomnost osoby blízké nebo osoby určené pacientem a to v souladu s jinými právními předpisy a vnitřním řádem, nenaruší-li přítomnost těchto osob poskytnutí zdravotních služeb pokud to umožňuje vybavení ULZ.
  • Právo být předem informován o ceně poskytovaných služeb nehrazených nebo částečně hrazených ze zdravotního pojištění.
  • Právo znát jména pracovníků ULZ, hlavně ošetřujících lékařů, které jsou účastni na poskytování zdravotních služeb.
  • Právo odmítnout přítomnost osoby nebo osob, které nejsou na poskytování zdravotních služeb přímo zúčastněny.
  • Právo na duchovní péči a duchovní podporu od duchovních církví a náboženských společností registrovaných v České republice.
  • Právo na poskytnutí informací srozumitelně a v dostatečném rozsahu o jeho zdravotním stavu a o navrženém léčebném postupu a všech jeho změnách.
  • Právo na informace o dalších službách a dalších možných sociálních službách, které mohou zlepšit pacientův zdravotní stav a umožnit pacientovi klást doplňující otázky vztahující se k jeho zdravotnímu stavu a navrhovaným zdravotním službám.
  • Pacient se může vzdát podání informace o svém zdravotním stavu ve prospěch jiné osoby. O vzdání se podání informace o zdravotním stavu vůči určené osobě musí být pořízen záznam, který je součástí zdravotnické dokumentace vedené o pacientovi – záznam podepíše pacient i zdravotnický personál.
  • Zdravotní služby jsou poskytovány se souhlasem pacienta. Pacient má právo odmítnout poskytnout souhlas s poskytnutím zdravotních služeb, nejde-li o služby, které lze poskytnout bez souhlasu.
  • Pacient má právo určit osoby, které mohou být informovány o jeho zdravotním stavu a zároveň může určit, osoby, které mohou nahlížet do zdravotnické dokumentace o něm vedené, pořizovat výpisy nebo kopie
  • Pacient má právo na nahlížení do zdravotnické dokumentace o něm vedené, pořizovat výpisy, kopie. Zákon pro vyřízení takového požadavku stanovuje lhůtu 30 dnů.
  • Pacient má právo na poskytované zdravotní služby či na jednání a chování zdravotnického personálu podat stížnost. Postup k podání stížnosti najde každý pacient na internetových stránkách www.ulz.cz

 

Povinnosti pacienta

  • Řídit se vnitřním řádem Ústav leteckého zdravotnictví, Praha
  • Dodržovat individuální léčebný postup, pokud pacient s takovýmto postupem souhlasil
  • Uhradit cenu za poskytnutí zdravotních služeb, které nejsou hrazeny ze zdravotního pojištění, nebo jen částečně, které mu byly poskytnuty s jeho souhlasem
  • Informovat ošetřujícího zdravotnického pracovníka o dosavadním vývoji zdravotního stavu
  • Prokázat se občanským průkazem 
FaLang translation system by Faboba

Appointments

NOTE! This site uses cookies and similar technologies. Learn more I understand

Main contacts

Reception

telephone: +420 973 21 24 55
Fax: +420 224 31 19 34
e-mail: This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.